Privat

Erhverv

Tidlig juleferie

Mandag den 23. december lukker vi telefonerne kl. 12:00. Har du en skade, kan du anmelde den her på siden.
Anmeld skaden på Min Side

FAQ betalinger og regninger

Hvor ændrer jeg, hvor ofte jeg betaler forsikring?

Du skal kontakte os, hvis du ønsker at ændre, hvor ofte du betaler en eller flere forsikringer.

Vær opmærksom på, at det er billigst at betale årligt og dyrere at betale månedligt. Se gebyrer og afgifter

Jeg kan ikke tilmelde betalingsservice?

Har du forsøgt at tilmelde din forsikring til Betalingsservice og fået en besked om, at dine oplysninger allerede er i brug, og tilmeldingen derfor ikke kan gennemføres, kan det være fordi, vi bruger samme oplysninger på dine øvrige forsikringer. Banken kan derfor ikke gennemføre tilmeldingen, og du kan ikke selv gøre det via Betalingsservice' hjemmeside.

Men du kan nemt tilmelde din forsikring til Betalingsservice via Min Side, så sørger vi for, at den bliver tilmeldt. Du kan se på Min Side, om du har regninger, der ikke er tilmeldt Betalingsservice.

Tilmelder I min forsikring til Betalingsservice?

Vi tilmelder ikke automatisk dine forsikringer til Betalingsservice. Vi skal have dit samtykke, før vi aktivt må tilmelde nye policer til Betalingsservice.

Du kan nemt tilmelde din forsikring til Betalingsservice via Min Side. Så sørger vi for, at den bliver tilmeldt.

Du kan se på Min Side, om du har regninger, der ikke er tilmeldt Betalingsservice.

Hvad hvis jeg har penge til gode?
Vi overfører pengene til din NemKonto. Der kan gå et antal bankdage, før pengene er på din konto. Bemærk at du ikke kan se tilgodehavender på Min Side.
Hvor ser jeg mine betalinger

Du kan finde dine regninger på Min Side under Mine dokumenter. Hvis du modtager post fra os i e-Boks, kan du også finde dem der.

Hvor ofte betaler jeg min regning? Du kan se under Betalingstermin på den enkelte forsikring med hvilken frekvens, du betaler.

Betalingsfrekvensen afhænger af, om du har valgt årlig, kvartårlig eller månedlig betaling. Vær opmærksom på, at det er billigst at betale årligt og dyrere at betale månedligt. Se gebyrer og afgifter

Hvorfor er min nye forsikring ikke blevet betalt?

Hvis din forsikring bliver oprettet, efter vi har sendt opkrævninger afsted til Betalingsservice (ca. d. 20. i måneden) bliver den ikke opkrævet den kommende måned – også selv om det står på det brev, du har modtaget fra os.

Din forsikring bliver opkrævet i den næstkommende måned. Se eksempel nedenfor.

Vigtigt: Din forsikring er trådt i kraft, selv om betalingen ikke er gennemført.

Eksempel: Du får en ny forsikring med startdatoen d. 24/08/2022. Den bliver tilmeldt Betalingsservice, og du får mail eller brev - der bliver sendt automatisk af vores forsikringssystem - om, at vi opkræver pengene d. 07/09/2022.

Når vi kommer forbi den 07/09/2022, er pengene ikke blevet trukket, fordi den er oprettet efter den 20., hvor vi sender opkrævninger afsted til Betalingsservice, og vi kan derfor først opkræve d. 07/10/2022.

Min nye bilforsikring er ikke på Betalingsservice?

Når du får en ny bil, skal du enten kontakte os, for at få et tilbud eller oprette et tilbud via Min Side. Når policen er trådt i kraft, får du en regning på forsikringen, som første gang er et indbetalingskort. Det skal du betale manuelt, da vi ikke må tilmelde nye forsikringer til Betalingsservice uden dit samtykke.

Regningen bliver lagt på Min Side, og det er dér, du finder den, når du skal betale den. Du får en notifikation på e-mail, e-Boks eller brev.

Sådan tilmelder du til Betalingsservice
Du kan nemt tilmelde din forsikring til Betalingsservice via Min Side. Så sørger vi for, at forsikringen bliver tilmeldt. Du kan se på Min Side, om du har regninger, der ikke er tilmeldt betalingsservice.

Får jeg regninger med posten eller e-Boks?
Hvis du ikke har tilmeldt dine regninger til Betalingsservice, så sender vi regningerne til e-Boks. Vi anbefaler, at du tilmelder dine regninger til Betalingsservice. Det gør du via din netbank.
Hvad hvis Betalingsservice afviser min betaling?

Når du eller din bank afviser en betaling, forsøger vi at opkræve den igen måneden efter. Hvis den også bliver afvist, sender vi et indbetalingskort. Vi kan ikke se, hvorfor opkrævningen er blevet afvist. Din Betalingsservice-aftale er stadig aktiv og din næste betaling vil fortsat være på Betalingsservice.

Du skal derfor være opmærksom på, at du har modtaget indbetalingskortet, som du skal betale for at undgå rykkergebyr og risikere opsigelse. Du kan finde indbetalingskortet på Min Side og i e-Boks, hvis du modtager post fra os der.

Hvorfor er prisen på min forsikring ændret?

Prisen kan være ændret på grund af en indeksregulering. Prisen på din forsikring indeksreguleres nemlig én gang om året for at følge inflationen i Danmark – det sker hos alle forsikringsselskaber.

Det vil sige, at prisen på dine forsikringer tilpasses én gang om året, og beløbet på din regning kan derfor være anderledes end året før.

Hvis der er prisstigninger ud over den årlige indeksregulering, varsler vi i god tid.

Bemærk at den årlige pris, vi viser på Min Side for din forsikring, derfor ikke nødvendigvis er identisk med det beløb, du skal betale. Hvad du rent faktisk skal betale, viser vi under ”Næste betaling”, når vi har udregnet prisen. Den årlige pris er desuden eksklusiv gebyrer.